Wanneer wordt mij bestelling verzonden?
Elke dag doen wij de binnengekomen bestellingen verzenden. Over het algemeen is het voor 16 uur besteld dan wordt het dezelfde dag nog verwerkt en verzonden.
Heeft u iets besteld wat wij niet op voorraad hebben, dan wordt u pakket binnen 1-5 werkdagen verzonden. Gaat het langer duren dan 5 werkdagen, dan laten wij dit even weten aan u.
Zodra uw pakket gereed is voor verzending, krijgt u van ons altijd een track en Trace code per mail, hiermee kunt u uw pakket volgen.
Wij verzenden NIET op zondag en feestdagen.
Mijn pakket staat op afgeleverd, maar heb niks ontvangen.
Als je vol verwachting op post of een pakket wacht, is het vervelend als de bezorging lang duurt. Gewone post wordt bezorgt normaal gesproken op de eerstvolgende bezorg dag (dinsdag t/m zaterdag), maar altijd binnen 4 bezorgdagen. Goede kans dus dat je pakket alsnog wordt bezorgd.
Heb je na 2 dagen nog geen pakket gezien, neem dan contact met ons op, het liefst via de mail, dan gaan wij contact leggen met de vervoerder en kijken wat er aan de hand is en wat eventueel een passende oplossing is.
Let op! Wij hebben een paar dagen nodig om dit uit te zoeken en een antwoord te krijgen van de vervoerder.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Let wel, als de bestelling al bij de vervoerder is kunnen wij weinig meer doen. Contoleer altijd of uw gegevens goed zijn ingevuld!
Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor verkeerd opgegeven gegevens. Ook doen wij geen restitutie op pakketten en/of goederen die naar een verkeerd adres zijn verzonden.
Mijn pakket heeft zichtbare schade bij bezorging.
Ontvang je een pakket dat zichtbare schade heeft opgelopen tijdens het transport, dan is het belangrijk dat je het pakket onder voorbehoud in ontvangst neemt of het pakket opent onder toezicht van de pakketbezorger. Mocht de inhoud schade hebben opgelopen, dan moet er een schadevergoedingszaak aangemaakt worden met het desbetreffende vervoersbedrijf (meestal PostNL of DPD). Het personeel van het vervoersbedrijf kan je hierbij helpen. Het is belangrijk dat je direct bezwaar maakt over de toestand van het pakket en dat je het pakket onder voorbehoud in ontvangst neemt.
Bewaar de doos waarin de artikelen in zijn bezorgd, maak foto's van zowel de doos als de artikelen. Stuur deze foto's met omschrijving wat er gebeurd is binnen 3 dagen naar info@bmxworld.nl. Vermeld hierbij uw ordernummer zodat wij alle gegevens erbij kunnen zoeken.
Wij nemen hier op gelijk actie door dit te gaan melden bij de vervoerder, ook gaan wij kijken wat voor oplossing wij kunnen bieden, dit doen wij in overleg met u.
Wij gaan er van uit dat na ontvangst van uw pakket en niet binnen 3 dagen van u vernemen dat er schade is ontstaan aan producten door de pakketvervoerder, dat het pakket in goede order is ontvangen.
Beschadigde zendingen die na 3 dagen gemeld worden, kunnen wij niet meer in behandeling nemen. Contoleer daarom altijd gelijk uw bestelling bij ontvangst.
Na ontvangst blijkt dat er artikelen zijn beschadigd.
Na ontvangst blijkt dat er tijdens het transport schade is ontstaan aan uw artikel(en), wat moet u doen?
Bewaar de doos waarin de artikelen in zijn bezorgd, maak foto's van zowel de doos als de artikelen.
Stuur deze foto's met omschrijving wat er gebeurd is binnen 3 dagen naar info@bmxworld.nl. Vermeld hierbij uw ordernummer zodat wij alle gegevens erbij kunnen zoeken.
Wij nemen hier op gelijk actie door dit te gaan melden bij de vervoerder, ook gaan wij kijken wat voor oplossing wij kunnen bieden, dit doen wij in overleg met u.
Wij gaan er van uit dat na ontvangst van uw pakket en niet binnen 3 dagen van u vernemen dat er schade is ontstaan aan producten door de pakketvervoerder, dat het pakket in goede order is ontvangen.
Beschadigde zendingen die na 3 dagen gemeld worden, kunnen wij niet meer in behandeling nemen. Contoleer daarom altijd gelijk uw bestelling bij ontvangst.
Is de voorraad op de website, die bij het artikel staat vermeld, actueel?
De voorraad van onze webshop is gekoppeld aan de voorraad van onze winkel en verkoopwagen. Dus de voor 99% is de voorraad actueel. Heel soms gebeurt dat de voorraad niet klopt, dit kan door meerdere factoren gebeuren, maar wij proberen dit zo veel mogelijk te voorkomen.
Sommige artikelen zijn door verkoop ineens niet meer voorradig, maar kunnen wel besteld worden omdat deze snel aan ons geleverd worden of via een extern magazijn worden geleverd aan u.
Retour Beleid
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben.
Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,30 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het ongebruikte product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en onbeschadigde verpakking aan ons geretourneerd moeten worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@bmxworld.nl.
Na de retourmelding heeft u 14 dagen de tijd om het product retour te sturen en zal het op de 14e dag bij ons in huis moeten zijn. Hierna zullen wij het product beoordelen of deze onbeschadigd en ongebruikt is. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of gebruikt zijn, of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.
Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Verzenden van het retourpakket naar ons is op uw eigen risico. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor retourpakketten die beschadigd zijn, beschadigde en/of kapotte producten bevatten, of als het pakket vermist raakt. In geval van beschadigde producten doen wij een waardevermindering doorberekenen, bij kapotte producten of vermiste pakketten betalen wij geen geld terug. U moet zich dan wenden tot de pakketvervoerder voor vergoeding.
Het retourrecht geldt niet voor maatwerk artikelen. Maatwerk artikelen zullen wij altijd via de mail bespreken en apart akkoord met de bijbehorende specificaties van het product aan u vragen. Als het product na akkoord vervaardigd wordt en/of geleverd is, kunt u dit niet meer ongedaan maken.
Product ruilen
Wilt u uw product ruilen, omdat u een verkeerde maat of kleur heeft besteld?
Dat is helemaal geen probleem.
U kunt hiervoor contact opnemen met info@bmxworld.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product. Binnen Nederland zullen wij u kosteloos het product in andere maat of kleur naar u opsturen. Naar het buitenland rekenen wij wel verzendkosten. Deze zal u vooraf moeten voldoen.
Het verzenden van een pakket met een artikel(en) om te ruilen naar ons is altijd op uw eigen risico. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor retourpakketten die beschadigd zijn, beschadigde en/of kapotte producten bevatten, of als het pakket vermist raakt. In geval van beschadigde producten doen wij geen artikelen ruilen en/of geld terug geven, bij beschadigde en/of kapotte producten of vermiste pakketten betalen wij geen geld terug. U moet zich dan wenden tot de pakketvervoerder voor vergoeding.
Hoe kan ik het beste contact opnemen met jullie?
Er zijn meerdere manieren om met ons te communiceren.
Het handigste is om contact te zoeken via mail op info@bmxworld.nl of via WhatsApp (+31 6 2146 3138) of via het contact formulier.
Wij stellen het erg op prijs als je via één manier contact zoekt. Via meerdere kanalen dezelfde vraag stellen zorgt er niet voor dat er sneller geantwoord wordt, sterker nog, er kan juist miscommunicatie ontstaan!
Dus niet dezelfde vraag stellen via zowel Whatsapp, Facebook messenger als via de e-mail, alsjeblieft.
WhatsApp berichten en email berichten worden regelmatig gecontroleerd en beantwoord. Helaas merken wij dat berichten via Instagram, Facebook of andere social media niet altijd goed aankomen, wij proberen dit wel bij te houden maar het gebeurd dat deze berichten in de spam boxen terecht komen en niet worden beantwoord. Stuur dus altijd een bericht via email of whatsApp
Doordat we in de winkel of op een evenement klanten helpen, collecties uitzoeken, internet bestellingen verwerken en nog veel meer zijn we niet altijd in de gelegenheid om uitgebreide vragen telefonisch te beantwoorden. Onze medewerkers zullen je dan wellicht vragen om een email te sturen. Niet om je van het kastje naar de muur te sturen, maar om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk duidelijk antwoord krijgt op jouw vragen!